Reims-Cessna Caravan on vuonna 1983 ensilentonsa lentänyt, Cessna 404 Titan-koneesta kehitetty potkuriturbiinikone. Konetta valmisti ranskalainen Reims Aviation aina vuoteen 2013 saakka jolloin vaikeuksiin ajautunut yhtiö myytiin kiinalaisomisteiselle Continental Motors Inc:illle ja uudelleennimettiin ASI-aviationiksi. Tuotannon uudelleenkäynnistämisestä on tehty suunnitelmia.
Konetyyppiä valmistettiin 99 kappaletta, ja merkittävimmät käyttäjät ovat olleet viranomaistahoja kuten Ranskan rajavartiosto/tulliviranomainen DGDDI, Kreikan rannikkovartiosta ja Etelä-Korean laivasto. Myös pienet lentoyhtiöt ovat omistaneet yksittäisiä koneita.
Reims-Cessna F406 Caravan II:ssa on kaksi Pratt &Whitney PT6A moottoria, yhteenlasketulta teholtaan noin 746 kW. Kaksimoottorisuus tekee koneesta jonkin verran kalliimman operoida kuin matkustajakapasiteetiltaan vastaavista yksimoottorisista konetyypeistä. Se kuitenkin mahdollistaa kaupalliset IFR-lennot.
Matkustajia mahtuu mukaan 12 kappaletta joten kone soveltuu pienten ryhmien tilauslentoihin ja on konfiguroitavissa myös muun muassa ambulanssikäyttöön. Toisaalta kone on edelleen sen verran pieni että sillä on mahdollista laskeutua myös pienemmille lentopaikoille.
Oulun Tilauslennon käytössä ollut Cessna Caravan F406 vaurioitui vuonna 2016 laskeutuessaan Oulun lentoasemalle. Pääteline petti ja kone ajautui kiitotien sivuun.